Citromos túrós kekszes szelet

 2014.07.21. 21:41

Mit csináljon az ember ha kint tombol a 33-34 fok, de Ő édességre vágyik? Ha nem wellness rajongó, hogy szaunát csináljon az amúgy is meleg lakásból akkor az alábbi hűsítő recept még jól jöhet. Egyszerű, nincs fél óra összedobni és édesség na! :)

Shopping list:

  • forró nyár
  • 0,5 kg háztartási keksz
  • 3 ek kakaópor
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • kb fél deci kávé és további 2,5 dl tej 
  • 70 dkg túró
  • 12,5 dkg tejföl (egy kis doboz volt)
  • 10 dkg porcukor
  • citrom leve és reszelt héja
  • 1 csomag zseléfix
  • gyümölcs a tetejére, nálam 12,5 dkg áfonya 

A keksz összetört állapotban kell, így vagy rögtön darált verziót vegyetek, vagy egy konyharuhába csomagolva verjétek össze... Mehet a tálba ha megvan. Belekevertem a kakaóport és a cukrot. Gondoltam egyet és a kotyogósban lefőztem egy adag kávét, felöntöttem tejjel és ment bele ez is. A tejjel finoman lehet szabályozni a tészta állagát. Jól összegyúrtam és a torta formába tettem, az öklömmel lelapogattam és szépen elrendeztem, hogy kitöltse a formát. 

A túrót összekevertem a tejföllel és a cukorral. Belereszeltem a citrom héját és belefacsartam a levét. Gondosan elkevertem a zseléfixet is. Ezt szépen rákanalaztam a keksz alapra és elterítettem. Megszórtam az áfonyával és kész is voltam. A receptet leírni kis túlzással több idő volt... :)

Aki szereti a kocsonyás, zselés, gyümölcsös diszítést akkor hajrá, én nem, így maradt a gondosan szétszórt áfonya... :)

Irány a hűtő. 

IMG_3119.JPG

Jó étvágyat! :)

Címkék: kávé tej túró tejföl kakaó áfonya citromlé porcukor vaníliás cukor zseléfix háztartási keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr46530531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása