Helló helló!

Egy éves lett a blog. Épp 20.09 van és 2013-ban pont ekkor került ki az első recept az oldalra. Kék kagylós spaghetti. 

Akár szó szerint is idézhetném, hogy is indult a mai reggel. Irány Budaörs. A METRO és bevásárlás. Igaz nem korán reggel, a halpiacra már be se néztem, és igen, már gyatra volt a kínálat. Mázlim volt, mert lazac azért még volt, de se kagyló, se tintahal, se rák... így maradt a polip:

octo.jpeg

Könnyed vacsinak készült, így nem is spiráztam túl. Ime a shopping list:

  • 25 dkg polip
  • 1 gerezd fokhagyma
  • negyed vöröshagyma
  • 1 teáskanál oregano
  • 2 babérlevél
  • 2 dl fehérbor
  • só és bors
  • chili
  • olivaolaj
  • menta
  • citrom és annak héja
  • kakukkfű és méz

Szerencsére konyhakész volt a polip, így nem kellett sokat bíbelődni vele. Leforráztam, majd a fej és lábak közötti részt levágtam (ahol a szem is figyel), ez ment is a kukába. A lábak részénél kifordítható lett a kis nyílása, ami gyönyörűen ki is jött egy az egyben. Szigorú szemmel még eltávolítottam ezt azt, de nagyjából meg is voltam. 

img_3795.jpg

Nagy lábosba öntöttem egy kis olivaolajat, beleszórtam a felkockázott hagymát és fokhagymát. Megszórtam az oreganóval, babérlevéllel, menta levéllel és a chilivel. Rákerült a só és bors, majd meglocsoltam a fehérborral. Erre került rá egyben a polip és nagyon lassú lángon 30 percet pároltam. Igen, 30 percet.

Amikor ezzel megvoltam akkor kiraktam a deszkára. Serpenyőben olajat melegítettem, és közben felkockáztam a polipot. Összekevertem kis olivaolajjal és a maradék chilivel. Nagy lángon elkezdtem sütni. 

A főzőléből kimertem egy kiskanállal és elkevertem mézzel, majd a kakukkfűt ecsetként használva megkentem vele a polipot. 3 percig sütöttem.

A saláta tetejére halmozva tálaltam.

Jó étvágyat!

img_3799.jpg

Címkék: polip menta méz citrom bors fehérbor kakukkfű chili oregano babérlevél

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr597007381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása