Gourmet Bowl

 2014.02.04. 22:29

Vasárnap este elérkezett a várva várt meccs. Az év sporteseménye, a Super Bowl XLVIII.

Évek óta összegyűlik a kis csapat és egy hamburger bulival ünnepeljük meg az eseményt. :)

Szombaton került megvételre a marha, mégpedig 2 kg. Ezt kétszer daráltam le, az ínyencek átdarálhatják még egyszer. 

IMG_2254.JPG

Fogtam egy jó nagy tálat és bele került a hús. Megpucoltam és apróra vágtam két fej hagymát, kis vajon szépen, puhára, arany színűre pirítottam. A húst sóztam, borsoztam.

A mozsárba tettem három teáskanál koriandermagot, egy teáskanál mustármagot majd jó alaposan összetörtem. A koriander íze nagyon erőteljes, így aki nem szereti annyira két kanállal tegyen bele. Került bele még 4 teáskanál házi pirospaprika és egy kanálnyi dijoni mustár is. A hagymával együtt összekevertem. Bekerült a hűtőbe.

Vasárnap este a nagybevásárlás után elindult a buli. Egy-két sör után természetesen. :) Az előkészülés során csináltam hagymalekvárt, és TGI Fridays szószt. Előételnek hot-dog volt.

Nagyon jó segítséget kaptam az estére. A házigazda remekül besegített, olyan jól ment a konyha, hogy a többiek nem győzték enni. :)

A húsból kézzel szép pogácsákat formáztam és megsütöttem. Nem olajban, hanem elektromos grillen. 

1604641_10152648396554988_881940445_n.jpg

Nem édes bucit használtunk, hanem izlandi zsömlét egy szomszédos pékségből. Mindenki magának állította össze a hamburgert. Ízlés szerint, paradicsommal, hagymával, valamelyik szósszal. Sütöttünk ki mellé bacont, volt cheddar sajt, jalapeno. A hús sütési fázisában került rá a sajt, ami így szépen ráolvadt.

Köretnek a lányok csináltak coleslaw-t (amerikai káposztasali), valamint körtés, kéksajtos rukkola salátát. Már második alkalommal nem sima tepsis krumpli kerül mellé, hanem édesburgonya. Az édesburgonya nagyon egészséges, tele van vitaminokkal és kevés benne a szénhidrát.

 

Pogácsa:

  • 2 kg marhahús
  • bors
  • 3 teáskanál koriandermag
  • 1 teáskanál mustármag 
  • 2 fej nagy vöröshagyma
  • 4 teáskanál pirospaprika
  • 1 teáskanál dijoni mustár
  • kis házivaj

 

És mi történt a meccsen? A Seattle védelme kőkeményen ledarálta a liga legjobb támadó alakulatát. Esélyt sem hagytak nekik. Voltak szép szerelések, levadászott labdák. A meccs második felét már kómában töltöttem :) De a régi igazság újra bebizonyosodott... a háborút a védelem nyeri!! :)

43 - 8 lett a vége...

SB.jpg

Címkék: vöröshagyma marhahús bors vaj mustármag amerikai futball dijoni mustár Super Bowl koriandermag Gourmet Bowl

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr545799238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kockalány 2014.02.06. 16:36:22

Szia!
Meghívtalak játszani, mert nagyon tetszik a blogod! :)
Részletek itt: kockalanykonyhaja.blog.hu/2014/02/06/egy_kis_jatek_997
süti beállítások módosítása