Ilyenkor ősszel amikor zajlik az igazi foci, az NFL, nos ilyenkor van a szezonja a töknek is. Én nem faragom, hanem eszem. :)) S ha már amerikai futball, vasárnap esténként a meccsek alatt jó vacsi/nasi.

S ha már sütőtök, akkor legyen leves is:

Shopping list:

  • 80 dkg felkockázott sütőtök
  • 2 fej kicsi / közepes vöröshagyma
  • kevés chili
  • kb 1 liter hús alaplé
  • 1 felkockázott alma
  • 2 ek méz
  • gyömbér
  • szerecsendió
  • főzőtejszín

 

A sütőtök szeletelésénél és hámozásánál kéretik óvatósan eljárni. Igen, elvágtam a kezem... :) Tehát, felkockáztam a sütőtököt, almát és a hagymát is. A hagymát egy kis kókuszolajon feldobtam lassú lángon pirítani, majd pár percre rá a chilit. Amikor már szép arany színe volt, akkor rádobtam a tököt, almát. Kicsit átforgattam, majd hagytam pirulni. Rákanalaztam a mézet és ráreszeltem a gyömbért. A fedő alatt pároltam egy 5-7 percet.

Felöntöttem a hús alaplével és megsóztam. Hagytam főni míg puha nem lett. Ekkor belekevertem a tejszínt és hagytam elturmixoltam. Hagytam rottyani. 

Tálalás:

Tökmagot és sonkát vagy jó húsos bacont kis olajon pirítottam. A levest kis tálakba kanalaztam, reszeltem rá egy parányi szerecsendiót és végül jöhetett a tökmag és sonka... mennyei őszi / téli leves :)

Jó étvágyat!

Címkék: alma sütőtök vöröshagyma méz gyömbér chilli kókuszolaj főzőtejszín hús alaplé szerencsdió

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr216945267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása