Melanzane alla Parmigiana

 2014.07.18. 16:43

Tegnap a barátaim elhívtak egy Carbonfools koncertre, de végül nem volt kedvem menni. Helyette úgy gondoltam csinálok egy finom, mediterrán ételt. A padlizsán nagy kedvenc, már csak a szép lila színe miatt is :) a paradicsom nélkül pedig nincs is élet...

Nézzük mi is lett belőle:

Shopping list:

  • kb másfél nagyobb padlizsán
  • 70 dkg paradicsom
  • jó nagy marék bazsalikom (saját! :) )
  • 30 dkg mozzarella (most zacskóst vettem)
  • 8-10 dkg parmezán
  • 3 gerezd fokhagyma
  • olivaolaj
  • egy kis titkos hozzávaló

 

Hol is kezdjem? A padlizsánt több módon is feldolgozhatjátok:

  • grillen 
  • lisztbe forgatva olajban
  • simán olajban

Én tegnap kipróbáltam mind a három opciót, aminek az lett a vége, hogy Apummal még kis szalonnát is sütöttünk a régi idők emlékére. Persze házi szalonnából, jól kicsepegtetve a zsírt. :) Hétvégén szerintem lesz rabló nyárson is. 

IMG_3106.JPG

Tehát, a padlizsánt hosszában felvágtam kb fél centis darabokra. Volt amit simán oliván kisütöttem, volt amit lisztbe pörgettem és úgy olajban, míg arany színű nem lett, majd kimentem és begyújtottam a grillt a maradékot pedig ott. Itt kapott egy kellemes füstös ízt.

Előtte még megcsináltam a paradicsomos szószt. Megmostam, félbe vágtam és a kimagoztam, Ezt nem dobtam ki, hanem a turmixgépbe öntöttem és csináltam belőle egy kis paradicsomlevet, amit meg is ittam. Aki nem szereti a paradicsom héját az megpucolhatja. Felkockáztam, majd egy kis lábosba olajat öntöttem és rádobtam a felszeletelt fokhagymákat. Lassú tűzön hagytam, hogy arany színt kapjanak, majd ráöntöttem a felkockázott parit. Sóztam, borsoztam, tettem rá egy fedőt és közben padlizsánt sütöttem. A paradicsomra közben rádobtam a titkos összetevőt és beletépkedtem a bazsalikomot is. Itt nem használtam robotgépet, meghagytam darabosra.

 Miután a kertben is végeztem a padlizsánnal előkaptam az agyag tálat, ebbe négy padlizsán fért be egy sorba. Erre rákanalaztam a paradicsomot, majd a szeletelt mozzarellát. Majd előlről kezdtem a padlizsánnal. Az egyik sor közé szórtam parmezánt is. A tetejét jó alaposan megszórtam a parmezánnal majd 25-30 percre bedobtam a 200 fokra előmelegített sütőbe. A végén aranybarnára pirítottam a sajtot és íme:

IMG_3109.JPG

 IMG_3108.JPG

Egy padlizsánnyi adagot ettem, de kellemesen jól is laktam vele, az íze és a nyúlós sajt pedig mennyei volt.

IMG_3110.JPG

Jó étvágyat!! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr986521911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása