Az oldalassal nem mindig volt felhőtlen a viszonyom. Amióta az eszemet tudom a családban azonos módon / recept alapján készül. Régebben megettem, de nem voltam annyira oda érte. 

Az utóbbi pár évben megszerettem. Hidegen, vagy éppen melegen, mindegy. A megszeretéssel párhuzamosan kezdtem el "ábrándozni" azon a verzión ami a családi recepttől merőben szokatlan, mocskosul ragadós, cuppogós verzió. 

Shopping list:

  • 6 db oldalas (szépen bordánként felvágva)
  • 5 ek ketchup
  • 3 ek szójaszósz
  • 3 ek chilliszósz
  • 1 ek worchester szósz
  • 3 ek méz
  • 2 ek whisky (óó igen, whisky! :) )
  • fél fokhagyma
  • kevéske gyömbér
  • fél késhegynyi füstölt paprikapor
  • só és bors

 

Az oldalast ( a házi a legjobb) bordánként feldaraboltam, sóztam, borsoztam. Serpenyőben forró zsíron megsütöttem. Hirtelen, hogy az ízek bent maradjanak. Ezek után ment a sütőbe, ahol kb 45-50 percet töltött 160 fokon. 

Közben elkészítettem azt, amitől ugye megnyaljuk majd mind a tíz ujjunk. Kis lábosba összekevertem a ketchupot, szójaszószt, chilliszószt, worchestert, mézet, belenyomtam a fél fokhagymát és belereszeltem a gyömbért. Folyamatos keverés mellett lassú tűzön hagytam rottyanni. A whisky elég ha a végén kerül bele. A füstös ízt két módon tudjuk becsempészni, vagy ha a whisky bourbon vagy a fent is említett füstölt paprikaporral. 

Az oldalasokat megforgatjuk a szószban, és visszatesszük még 15-20 percre immáron 180 fokon. 

Még Édesapám is elégedetten nyugtázta a végeredményt, remélve a folytatást... :)

A szalvéta természetesen kikerülhet az asztalra, de ha nincs vendég, csak magunk vagyunk vétek lenne abba törölni ezt a fenséges szószt ujjainkról!! :)

Köret:

A héten le lettem szúrva, hogya köret elkészítésének módját nem osztom meg. Nos, ehhez készült krumpli, amit elsőnek mindig megfőzök (nem teljesen) majd megsütöm.

A lényeg itt nem ez volt, hanem a jégsaláta amit elkockáztam és összekevertem majonézzel, ketchuppal és worchesterrel. 

Jó étvágyat!

 

Címkék: méz whisky fokhagyma szójaszósz gyömbér ketchup oldalas chilliszósz worchester füstölt paprikapor

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr336857659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sammydavis 2014.11.03. 01:00:40

Fotót, fotót, fotót! :D

donjohnson 2014.11.03. 21:39:29

@sammydavis: Facebook-on láttad már! :) sajnos a kép nem lett túl jó
süti beállítások módosítása