A hétvége egyik szépsége az, hogy az embernek van ideje nyugodtan reggelizni. Nem a monitor előtt, hanem megadni a módját, nyugalomban. Nem hiába hódit a villásreggeli avagy a bruch. Ha egy kiadós és finom reggelit akarunk elfogyasztani, akkor arra tökéletes opció lehet a közel-keleti Shakshuka.

Normális esetben ez egy hús nélküli reggeli, ami nagyon hasonlít a mi lecsónkra, de természetesen ide is igaz a gasztronómia egyik alap mondása, hogy csak a képzeleted szab határt annak, hogy milyen módon készíted el az ételt. Én például hússal csináltam meg.

Shakshuka

Shopping list:

  • 0,5 kg darált marhahús
  • 1 hagyma
  • 2 fokhagyma
  • 1 kápia paprika
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • 1 TV paprika
  • 1 paradicsom
  • 1 konzerv paradicsomszósz
  • kömény
  • paprika
  • só 
  • bors
  • cayenne bors
  • chili
  • petrezselyem
  • 4-5 tojás

Elkészítése:

A hagymát és a fokhagymát finomra vágtam. A paprikákat és a paradicsomot felkockáztam, a fűszereket előkészítettem. 

Egy serpenyőben olajat hevítettem majd a hagymát lassú tűzön pirítottam. Amikor már kellően üveges volt akkor mellé dobtam a fokhagymát is. Megszórtam pirospaprikával, majd beleforgattam a darált húst. Folyamatos kevergetés mellett pirítottam össze az összetevőket. Amikor már bebarnult a hús akkor fűszerezhetjük, kömény, só, bors, cayenne bors, chili. Rászórtam a paprikákat, és így még kapott kb. 10 percet. Ezek után jöhetett a kockázott paradicsom és a szósz. A fűszerekkel mindenki saját ízlése szerint bánjon. Amikor összerottyan a paradicsommal akkor kóstoljunk és ami hiányzik az ízlésünknek abból pótoljuk a kezdő mennyiséget. 

img_9113.JPG

Végül, jön mindennek a koronája. Üssünk fel 4-5 tojást a paradicsom tetejére. A fehérjét célszerű óvatosan megkevergetni, de ha hagyjuk akkor szépen egyben maradhat a tojás a tetején. Én csak a sárgáját szerettem volna kihangsúlyozni, ezért is kevergettem meg a fehérjét egy kés hegyével.

img_9115.JPG

Tálalás előtt szórjuk meg petrezselyemmel, köretnek én a pitát javaslom mellé.

img_9116.JPG

Dús, laktató reggeli (főleg a hússal) ami után mindenki mehet kapálni a kertbe! :))

Ha hús helyett padlizsánt vagy mondjuk cukkinit tennénk bele, akkor hajrá! Jó alaposan át kell grillezni a zöldségeket és utána lehet bekeverni a serpenyőbe.

Jó étvágyat mindenkinek!

Éljenek a hétvégék! :)

Címkék: reggeli tojás vöröshagyma paradicsom paprika fokhagyma marhahús bors paradicsomlé chili kaliforniai paprika cayenne bors petrezselyem kömény brunch villásreggeli kápia paprika shakshuka gastroland

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr8211999778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása