A szerelmem ezzel az étellel Izmírben született. Jó sok éve már, hogy Édesanyámmal üzleti úton voltunk kint a nagy török kereskedelmi központban (akkor még ment a családi business...).

Találtunk egy hangulatos éttermet a sétányon ahol szinte minden nap ezzel nyitottam a vacsorát. 

Kis égetett kerámia edényben tálalták és mennyei volt. 

Güvec: magát ezt a kerámia edénykét takarja. A törökök elég sok fajta ételt készítenek benne, az alap azonos, csak a húst cserélik. Van aki csirkét tesz bele, én rákosat ettem és csináltam most nektek.

A legnagyobb gondot a rák beszerzése okozta, de egy látogatás a METRO-ban ezt a problémát is gyorsan megoldotta... :)

Shopping list:

  • 300 gr. koktélrák (minél több annál jobb, nyugodtan mehet bele fél kiló vagy több)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 hagyma
  • 2 paprika
  • 1 TV paprika
  • olaj, só, bors
  • 3 paradicsom
  • paradicsomlé vagy sűrítmény
  • gomba
  • darált füstölt paprika

 casserole1.jpg

Roppant egyszerű étel. Az olajra feldobtam a hagymát és a fokhagymát. Szépen üvegesre pirítottam, majd rászórtam a fél kiskanálnyi füstölt paprika örleményt. Rákerült az apróra kockázott paprika, ezt is puhítottam pár percig a gombával. Jött a paradicsom és a paradicsomszósz. Ezt hagytam összefőni. A lényeg, hogy a lé ellepje. Ha már puhák az összetevők akkor jöhet a fénypont, a rák!

A ráknak nem kell sok, kb 3 perc.

Most lett volna szükség a kis güvecekre, de ez nekem nem volt, így helyettesítettem a kerámia égetett "bögrékkel" amiben a hagymaleves szoktam tálalni. Tele mertem őket és bedobtam a sütőbe. 180 fokra kb 20 percre.

A végén megszórtam reszelt sajttal és hagytam hogy ráolvadjon. 

Lehet tálalni, de óvatosan mert forró... Nos... majdnem izmírben éreztem magam újra :)

casserole2.jpg

Ajánlom mindenkinek aki nem tudja mit csináljon a fagyasztóban lévő rákkal :)

Jó étvágyat!! :)

 

Címkék: rák olaj gomba paradicsom paprika fokhagyma bors paradicsomlé koktélrák casserole török étel karides güvec schrimp

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr546741263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása