Poharas édesség

 2014.07.18. 16:00

Nyáron senki sem szívesen kapcsolja be a sütőt, ha édességre vágyik. Szerencsére vannak alternatív megoldások. 

Én egy roppant egyszerű receptet csináltam, immáron 3 alkalommal, három ízben. Ebben is az a legjobb, hogy bármilyen gümölcs felhasználható, kinek mi a kedvence.

Shopping list 2 főre

  • 25 dkg mascarpone
  • 2 ek barna cukor
  • 2 kis doboz joghurt (ha bátrak vagyunk használjunk 1 nagyot ;) )
  • 1 tasak vanília cukor
  • kb 40 dkg magozott meggy (vagy cseresznye, netán barack)
  • 1 ek rum
  • 1 tk keményítő

 

A magozott meggyet beledobtam egy kis lábosba, adtam hozzá egy csapott kanál barna cukrot, majd lassú lángon hagytam, hogy rottyanjon egyet. Ha ezzel megvoltunk, akkor került bele egy kis kanál keményítő. Ezt jó alaposan elkavarjuk, hogy ne legyen csomós. Végül egy kanál rum és botmixer segítségével pépesítettem egy kicsit. Én szeretem, ha "rusztikus", darabos a szósz, nem teljesen pépes. Lehűtöttem vízben és bedobtam a hűtőbe.

Robotgéppel elkevertem a mascarponet a joghurttal és a barna cukor (1ek)/ vanília cukor keverékkel. Itt tetszés szerint lehet rajta higítani, ha valaki úgy gondolja (több joghurt).

Nincs más hátra mint a tálalás. Fogtam két boros poharat és szintenként került bele krém és gyümölcs. Tetejére gyümölcsöt tettem dísznek (volt kéznél ribizli).

A barackos megoldásnál bátran kevertem a sárgát és az őszít, ne féljetek halmozni az ízeket! :)

Ajánlom férfi társaim figyelmébe ha meg akarják lepni a szerelmüket, elrontani nem lehet, a siker garantált! :)

Jó étvágyat!

IMG_2982.JPG

Címkék: meggy cseresznye nyár édesség joghurt mascarpone barack desszert keményítő rum vaníliás cukor barna cukor

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr36521295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása