Svéd mandulatorta

 2014.03.23. 23:10

Svéd mandulatorta

Hétvégi szülinapozás után a Wellingtont egy kis édességgel is le kellett fojtani. Mivel tavaly a svéd mandulatortának sikere volt, így ezzel újráztam. Alapvetően jóba vagyok a svéd dolgokkal, a legjobb barátom is svéd (:d) , a masszázs is svéd, régebben a house zene is onnan volt jó. Az IKEA-ra én itt most nem gondolok, noha a nagy többség gondolom ott már evett ilyen tortát. Nos én oda bútorért megyek... :))

Tészta:

25 dkg mandulát ledaráltam és kevertem bele 10-12 dkg barna cukrot. Egy marék mandulát még nagyobb, durvább darabokra vágtam késsel. 4 tojást szétválasztottam és a fehérjét jó alaposan felvertem. Finoman belekevertem a mandulás cukrot és a durvára vágott mandulát. A kis torta formát kivajaztam és liszteztem majd belekevertem a masszát. 

170 fokon 20 percet sütöttem. 

Krém:

A 4 tojásnak a sárgáját gőz fölött kikevertem 8 dkg porcukorral és 3 dkg keményítővel. Öntöttem hozzá egy bögre tejet (kb 2 dl) és egy teáskanál vanília cukrot majd folyamatos kavarás mellett felfőztem. Fontos, hogy egyenletes hő legyen alatta és mindig kevergessük.

Mikor ez megvolt akkor még melegen kb 20 dkg házi vajat kevertem bele. Ezzel is jó alaposan elvertem. Aztán hagytam hűlni.

Addig nagyon óvatosan ketté vágtam a tésztát. Ne lepődjünk meg kérem, ez összességében kb 2-3 cm magas. Így aki nem gyakorlott sebész annak javaslom, hogy két részben süsse ki, mivel 2x20 percről beszélünk így nem nagy probléma. :)

A krémet elkentem a lapon, majd a tetején is, az oldalán pedig szépen elkentem. Szeletelt mandulát egy kevéske barna cukorral karamellizáltam és ezt szórtam a tetejére. 

Jó étvágyat! :)

IMG_0666.JPG

Shopping list:

  • 4 tojás
  • 10-12 dkg barna cukor
  • kb 30 dkg mandula
  • 8 dkg porcukor
  • 3 dkg keményítő
  • 1 tk vanília cukor
  • 20 dkg házi vaj
  • kis mandula a tetejére

Címkék: tojás mandula keményítő porcukor barna cukor házi vaj svéd mandulatorta

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr545876033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása