Húsvéti birkacomb

 2014.04.26. 17:56

Az egész ott kezdődött, hogy Édesapám vett egy "fél" birkát... Már jó ideje terveztük, hogy csinálunk egy birkapörköltet bográcsban. Na pörkölt is lett, bordát is sütöttünk és mellette még egészben sült birkacomb is készült. Egy hétig birkát ettünk és még lefagyasztva is lett :)

Ajánlom mindenkinek, ínyenc lakomák.

Shopping list

  • 1,4 kg birkacomb
  • 2 ek mustár
  • rozmaring
  • bors
  • szerecsendió
  • olaj /szőlőmag/
  • 0,33 sör

A birkacombot jó alaposan megmostam és leszárítottam. Közben egy tálban összekevertem a pácnak valót. A mustárt az olajjal, őröltem bele borsot, szerecsendiót. Alaposan bedörzsöltem sóval a húst és beleforgattam a pácba. Egy sütőzacskóba tettem és megszórtam a feldarabolt rozmaringgal. Hűtőbe került majdnem egy napra.

IMG_2658.JPG

Előmelegítettem 130 fokra. A sütőzacskóba tettem még 0,33 sört és bedobtam a sütőbe. Kb 3 órát sült így majd a zacskóból átkerült egy kerámia sütőtálba. A hőfokon emeltem egy kicsit és így sütöttem tovább. Az egész birka kalandban az volt a probléma, hogy öreg volt az állat, így sokáig kellett sütni. Közben folyamatosan locsoltam a sörös lével. 

Köretnek rozmaringos krumlit csináltam. 

Omlós, finom és puha lett, az íze pedig önmagáért beszélt. :)

IMG_2664.JPG

Jó étvágyat! :))

 

 

 

Címkék: sör húsvét mustár bors rozmaring birkacomb szőlőmagolaj rozmaringos sült krumpli szerencsdió

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr746084533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása