Pub food... Turkey sandwich

 2014.03.09. 19:54

Mostanában sokszor álmodoztunk arról, hogy nyitni kellene egy tradicionális brit / angol pubot a városban. Ahogy az a nagy könyvben meg van írva, szőnyeggel, faberakással na meg focival és sok sörrel. :)

Ennek még nincs itt az ideje, de nézzünk addig is egy olyan kaját, ami ott tutti lenne.

Pulykahúsos szendvics, rögtön két verzióban, édesburgonya körettel

Előkészületek:

Dobjuk be a sört a hűtőbe, hogy mire elkészül a kaja addigra kellemesen hűs legyen ezen a tavaszi napon. A lejátszóba pedig állítsuk be Oliver Schories live szettjét a Paradisoból. 

A főzés jó zenével az igazi... :)

 

Gyorsan fussuk át a hozzávalókat:

1901268_821204361226992_904510777_n.jpg

Meg is vagyunk. :)

A körettel kezdünk. Megpucoltam az édesburgonyát. Vékony csíkokra vágtam, majd ezeket is felcsíkoztam. Egy tepsit lefedtem sütőpapírral, rászórtam a burgonyát. Megztam és meglocsoltam oliva olajjal. Átforgattam és 160 fokon bedobtam  sütőbe. 

A pulykám fagyasztott volt, de a kellemes napsütésben rögtön magához tért... :) A pácba került egy evőkanál ketchup és egy evőkanál méz, meglocsoltam tabascoval (kb egy kávéskanál) és facsartam bele egy kis citromot. Egy kis és bors.

A pulykát két részre vettem és felszeleteltem. Az egyik adagot beleforgattam a pácba a másikat megsóztam, borsoztam.

A szendvics másik felét első gondolatból kéksajt mártással akartam megcsinálni, de kéksajt nem volt itthon és a "sarki" zöldségesnél se, így a Mizo "zorba" krémfehérsajthoz nyúltam. Egy kis adagot összetörtem egy villával, került bele egy gerezd fokhagyma és némi bors. A só senkinek se jusson eszébe, mert így is bitang sós... Ebbe is ment egy kis citrom és egy kevéske tej. (a főzőtejszín átverés a képen... tejföl lett volna az igazi, de az nem volt)

A burgonya közben jól haladt. Hagytam 40 percet sülni, majd bekerült a pulyka is. További 20 perc és mind a kettő elkészült. 

A serpenyőben a már reggel is használt prágai sonkát impozáns csíkokra vágva megsütöttem, ezt most éppen szőlőmag olajon...

Kezd összeállni a kép, így fogtam a baguette-nek becézett tescos valamit és ketté vágtam, majd ezeket félbe.

Az egyik alját megkentem a fehérsajtos a másikat a mézes-ketchupos mártással. szépen ráfektettem a sült sonka csíkokat, majd ráhalmoztam a pulykát. A mézes-ketchuposra került még 4-5 szelet sajt, a natúrra még egy kis fehérsajt mártás. 

Visszadobtam a sütőbe, hogy a sajt ráolvadjon mind a kettőre. A baguette tetejét is bedobtam mellé, hogy kicsit megkapja a sütő.

Tényleg csak pár villám perc és vehetjük is ki. A sajt szépen ráolvadt, így megszórtam mind a kettőt rukkolával, egy kis felszeletelt paradicsommal és kaliforniai paprikával. 

A hűtőből előkaptam a sört és lehet is enni... :)

1932314_821248551222573_308688609_n.jpg

1904047_821248491222579_168552624_n.jpg

Édesburgonya köret:

  • - fél édesburgonya
  • - só
  • - oliva olaj

 

Mézes-ketchupos pulykás szendvics

  • pulyka
  • 1 ek méz
  • 1 ek ketchup
  • 1 kk tabasco
  • bors
  • citromlé
  • prágai sonka
  • 4-5 szelet trappista
  • rukkola
  • kaliforniai paprika
  • paradicsom 
  • baguette

 

Fehérsajtos pulykás szendvics

  • pulyka
  • bors
  • krémfehérsajt vagy kéksajt
  • citromlé
  • fokhagyma
  • tejföl
  • prágai sonka
  • paradicsom
  • rukkola
  • baguette

 

És egy kis ír zene :)

Címkék: sör méz paradicsom fokhagyma beer tejföl bors pulykamell kaliforniai paprika citromlé baguette ketchup rukkola kéksajt tabasco trappista irish pub pub food turkey sandwich párgai sonka krémfehérsajt

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr985851642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása