Medvehagymás házi "sajt"

 2014.04.02. 21:32

Egy kedves kolleginám ma reklamált, hogy a facebook oldalon látható házi sajt recepjtével mi a helyzet... Kérésének eleget téve pótolom eme finom, házi és nem mellesleg pofon egyszerű receptet!

 Először is ott kezdem, hogy talán nem is igazi sajt, hanem panír (paneer) az ami készült, hiszen ecettel csináltam.

Shopping list

  • 3 l HÁZI tej
  • kb 5,5-6 cl 20%-os ecet
  • 6 dkg só
  • medvehagyma

Ennyi? Igen, ennyi!

Egy nagy lábosba beöntöttem a tejet. Fontos, hogy házi legyen és lehetőleg friss. Ergo boltival ne próbálkozzunk. A másikat nagyon nem tudjuk befolyásolni, de ha több árus is van a környéken akkor bátran próbálkozzunk, hogy melyik a jobb (nem féltem a gazdákat sem... :) )

Lassú gázon elkezdtem forralni, beletettem a sót és a medvehagymát is. Kb 30 perc alatt forrt fel. Lekapcsoltam a gázt és hagytam pár percig hűlni (2-4). Egy feles poharat felöntöttem az ecettel és beleöntöttem. További öt percig hagytam dolgozni azt, majd egy tiszta konyharuhába öntöttem és leszűrtem a savót. Ha szerzek citromsavat akkor ezt is felhasználom most hétvégén. De az majd egy másik recept lesz.

Hagytam teljesen lecsöpögni majd a konyharuhában betettem az edénybe és rátettem a súlyokat. 3,75 kg került rá, de akinek nincs nyugodtan tegyen rá egy ásványvizes palackot. Betettem a hütőbe egy szolid 12 órára. Ami nekem több lett mert hajnali egykor nem keltem fel nassolni. :) 

Meg is vagyunk, lehet fogyasztani!

Az ízesítésnél csak a fantáziád szab határt, most hétvégén olivás-fokhagymás lesz.

Bye bye bolti sajt!! :) Jó étvágyat!

Címkék: medvehagyma ecet panír paneer házi sajt házi tej

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr385891153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása