Olaszos rántotta...

 2014.03.09. 10:22

A rántotta a maga egyszerűségével kifejezi azt, hogy miért is szeretek főzni. A kreativitásnak csak saját magad szabsz határt. Ilyen a rántotta is. Mindenki tudja, mindenki csinálja. Egyszerű, gyors és laktató. Én mindig is szerettem feldobni ezzel-azzal ami éppen a kezembe akadt a hűtőben. Az oliva bogyót régóta használom alapanyagnak, de tegnap úgy döntöttem, hogy csinálok egy echte olaszos verziót.

Lássuk...

Egy szelet prágai sonkát kb ujjnyi széles csíkokra vágtam. Fogtam egy serpenyőt és meglocsoltam oliva olajjal. Beleszórtam a sonkát. Közepes lángon elkezdtem sütni.

Közben egy negyed paradicsomot apró darabokra vágtam, mellé egy kevés kaliforniai paprikát is szeleteltem. Jött egy mokkáskanál capri bogyó és egy evőkanál oliva bogyó. Az olivát szépen félbe vágtam. 

Közben figyelünk a sonkára, hogy ne égjen oda. Mivel bolti volt így a víz szép hangosan távozott belőle, de jó kis házi sonkával lett volna az igazi persze.

Amikor már kap egy kis színt a sonka akkor beleszórjuk a paradicsomot és a paprikát. Ez ugye rögtön levet fog engedni így közben felverhetjük a két tojást. A kis mellé került bele oregano is.

Amikor már a paprika és paradicsom is összeesett akkor beledobtam a bogyókat. Néha elég megkavarni vagy megrázni a serpenyőt.

Közben feltettem főni az arab kávét is.

Pár perc után amikor a színes ízek kezdenek összeállni a serpenyőben beleöntöm a tojást is.

Magát a rántottát én "szárazabban" szeretem, nem úgy ha lágy, folyós. Persze ez ízlések és pofonok dolga. Mindenki úgy csinálja meg ahogy szereti. :)

Ha elérjük a kívánt állagot akkor szervírozzuk. Szórjunk mellé egy kis rukkolát valamint a rántotta tetejére szórjunk egy kis reszelt parmezán sajtot. Bánjunk csínján a mennyiséggel.

Meg is vagyunk. Egyszerű, laktató, nagyon ízes. 

Jó étvágyat! :)

 IMG_2391.JPG

Címkék: tojás paradicsom parmezán rántotta kaliforniai paprika oregano rukkola oliva olaj prágai sonka oliva bogyó capri bogyó

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr625850896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása