Ínyenc hagymaleves

 2014.01.19. 18:57

Hagymaleves.

A kedvenc leveseim közé tartozik. A Jamie féle recept alapján most csináltam első alkalommal. Egy tejszínes verziót szoktam csinálni, majd annak a receptje is következik... egyszer... :)

Na de most nézzük a mostani ígyenc verziót :)

A főzésben sok esetben alap tézis, hogy egy fajta étel attól lesz jó, hogy minél többféle összetevőt főzünk bele. 

Igaz ez a halászlére, a zöldséglevesre és… igen a hagymalevesre is! :)

Nekem most lilahagymám, póréhagymám, vöröshagymám és fokhagymám volt. Az íze miatt egy kis metélő is került bele.

Amit én felhasználtam:

  • 4 fej vöröshagyma
  • 4 fej lilahagyma
  • fél póráhagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • diónyi vaj
  • 4 zsályalevél
  • tengeri só / bors
  • metélőhagyma
  • hús alaplé
  • Tabasco szósz
  • reszelt sajt

 

Fogtam a fokhagymát és feldaraboltam, egy gerezdet félbe vágtam vagy harmadoltam. Egy nagy, vastagaljú lábosba nagyon lassú tűzön feltettem egy kevéske házi vajat. Beleszórtam a fokhagymát, két zsálya összetépkedt levelét és a felaprózott metélőhagymát.

 

Lassú tűzön folyamatos kavargatás mellett hagytam egy kicsit, hogy az ízek egymásra találjanak. Az előre felszeletelt 8 fej hagymát és póréhagymát beleöntöttem a lábosba. Jó alaposan átkavartam. Megsóztam és megborsoztam. Hagymaleveshez én alapvetően fehérborsot használok, de ebbe őröltem egy kis feketeborsot is a látvány miatt.

Lefedem és lassú tűzön kb. 40 percet hagyom, hogy puhuljon az isteni hagyma. 10-15 percenként átkavarom, összerázom.

Párhuzamos tűzön főtt közben a hús alaplé. Amikor a hagyma már kellően puha lett felöntöttem kb 3 liternyivel. Hagyjuk, hogy felforrjon. Ha ez megvan kapcsoljuk vissza a gázt és tudunk még sózni borsozni. 15-20 perc és kész is van.

Fogtam egy stílszerűen hagymaleves receptet tartalmazó leveses bögrét (több is volt de Édesapám lelkesen töri őket :) ) és egy nagyobb bögrét. Két szikkadt kenyérre reszeltem sajtot és megöntöztem pár csepp Tabasco szósszal.

A levesbe is reszeltem sajtot. A sütőt grill fokozatra állítottam és szedtem levest a két bögrébe. Rátettem a két kenyeret és irány a sütő. Megvárjuk míg szépen ráolvad a sajt és tálalhatjuk is.

Arra persze figyeljünk, hogy ne égjen rá a bögrére a kezünk! :)

Jó étvágyat!

 

Címkék: vöröshagyma fokhagyma zsálya póréhagyma bors lilahagyma hagymaleves metélőhagyma reszelt sajt tengeri só Tabasco házi vaj hús alaplé

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroland.blog.hu/api/trackback/id/tr615770808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sammydavis 2014.01.26. 13:16:37

A mi mai módosításunk:
- kisgyerekes verzió: krémleves! :D Ilyenkor plusz pont, hogy mehet bele levesgyöngy is, ami Lili (egyik) nagy kedvence...
- a levesbe került 2 ek szójaszósz és 1 ek barnarizsecet is, szerintem nem rontották el :P

Köszi a recept, remek és finom a végeredmény!
süti beállítások módosítása